Często Zadawane Pytania

Przed rezerwacją

Można przeczytać, jakie są nasze warunki korzystając z tego linku.
Posiadamy biura w całej Bułgarii: na Lotnisku Sofia (Mimi Balkanska 140, zapewniony jest bezpłatny transfer), Lotnisko Varna i Lotnisko Burgas ( biura znajdują się w hali Przylotów na terminalach). Top Rent A Car posiada biura w kluczowych miejscach w miastach Varna i Burgas, jak również sezonowe biura w Słonecznym Brzegu, Złotych Piaskach, Obzorze, Bałczyku i Sozopolu. Pełną informację o naszych biurach można znaleźć w naszej sekcji do kontaktów.
Biura kompanii pracują od 09:00 – 19:00, bez dnia wolnego. Biura obsługują Klientów również i po godzinach pracy, po uprzednim powiadomieniu i za opłatą. Pełną informację można znaleźć w naszej sekcji do kontaktów.
Jest dodatkowa opłata “Poza godzinami pracy” w wysokości 20 Euro za obsługę w godzinach od 19:01 – 08:59.
Top Rent A Car oferuje dostawę do każdego hotelu lub na każdy adres w Bułgarii, po uprzednim zawiadomieniu. Dostawa do kurortów Św. Św. Konstantyn i Elena, ZłotePiaski i Słoneczny Brzeg jest bezpłatna.
Zwrot samochodu do innego biura niż to, z którego wynajęto nazywa się „ jednokierunkowy wynajem”. W zależności od odległości, może być naliczona dodatkowa opłata, która jest obliczana automatycznie w procesie rezerwacji. Jeżeli samochód zostanie wynajęty w Sofii, a zwrot nastąpi w Warnie, to opłata wynosi 100 Euro, a jeżeli wynajem jest w Burgas a zwrot w Warnie, opłata wynosi 35 Euro. Prosimy o przeczytanie naszych warunków wynajmu, aby uzyskać więcej informacji.
W przypadku wyboru miejsca wynajmu/zwrotu, innego niż biuro Top Rent A Car, może być doliczona opłata za dostawę, która jest obliczana automatycznie w procesie rezerwacji.
Top Rent ACar oferuje możliwość odwiedzenia sąsiednich krajów wynajętym samochodem po uprzednim zapytaniu i otrzymaniu potwierdzenia. Możliwe są po uprzedzeniu i zatwierdzeniu wyjazdy do krajów sąsiadujących z Bułgarią ( Grecja, Macedonia, Serbia, Rumunia i europejska częśćTurcji). Dolicza się opłatę administracyjną w zależności od klasy wynajętego samochodu. Określona administracyjna opłata jest za wyjazd do jednego z wyliczonych krajów. Za każdy następny kraj, Klient płaci dodatkową opłatę w wysokości 50 % od taksy za pierwszy kraj. Kaucja ulega podwojeniu. Więcej informacji tutaj.
Nalicza się opłatę administracyjną w zależności od klasy wynajętego samochodu. Określona administracyjna opłata jest za wyjazd do jednego z wyliczonych krajów. Za każdy następny kraj , Klient płaci dodatkową opłatę w wysokości 50 % od taksy za pierwszy kraj. Kaucja ulega podwojeniu. Po zatwierdzeniu należy wysłać zeskanowaną kopię prawa jazdy i paszport, co najmniej 3 dni robocze przed początkiem wynajmu.
Minimalny wiek jest 23 lata, kierowca powinien mieć prawo jazdy minimum 3 lata. Najemcy, którzy nie spełniają tych wymogów płacą taksę „Młodego kierowcy” 6 Euro/dzień i podwójną kaucję. Możliwe są ograniczenia.
Samochód jest przekazywany z pełnym bakiem i musi być zwrócony pełny. Przy zwrocie z brakującym paliwem, klient płaci za brakujące paliwo, jak również opłatę w wysokości 10 Euro, chyba że uprzednio została zapłacona taksa „Paliwo opłacone z góry” ( więcej informacji można znaleźć (tutaj). Zalecamy korzystanie głównie ze stacji benzynowych ze znanych sieci takich jak OMV, Shell, Petrol, LUKOIL, Gazprom, Rompetrol.
Jeżeli rezerwuje się przez nasza stronę internetową , to można wybrać trzy warianty: zapytanie, częściową zapłatę z góry i pełną zapłatę z góry. Tylko po zapłaceniu z góry, gwarantujemy rezerwację wybranego samochodu. Przy wysyłaniu zapytania, może być zażądana zapłata z góry na potwierdzenie rezerwacji.
Przy wynajmie samochodu jest potrzebne wpłacenie kaucji kartą kredytową albo kartą debetową (Visa или MasterCard), wydaną na imię kierowcy. Kwota kaucji nie jest ściągana z konta, a tylko zostaje zablokowana. Po upływie okresu wynajmu się rozblokowuje. Kaucja wynosi między 150-800 Euro, w zależnościod klasy samochodu.
Do ceny jest wliczona opłata drogowa – winieta za terytorium Republiki Bułgarii.
Można jeździć z prawem jazdy wydanym przez inne państwo. Prawo jazdy nie może być z wygasłym okresem ważności czy z ważnością upływającą w okresie wynajmu!
Przy rezerwacji bezpośrednio przez stronę internetową Top Rent A Car, albo w biurze Kompanii. nie płaci się za wyposażenie zimowe. Dodatkowo się płaci jedynie za łańcuchy na śnieg. Przy rezerwacji przez strony internetowe naszych partnerów, może być opłata za wyposażenie zimowe, którą się uiszcza na miejscu.

Proces rezerwacji

Stali klienci Top Rent A Car otrzymują dodatkową zniżkę, która opiera się na ilości zrobionych rezerwacji. Dodatkowa zniżka jest dopełnieniem do zniżki on-line. Więcej informacji o My Top programie można przeczytać na tej stronie.
Można dokonać rezerwacji na nasz telefon krajowy +359 700 89 050.
Zalecamy zrobić rezerwację przynajmniej 7 dni przed datą wynajmu. Prosimy zadzwonić na nr +359 700 89 050, jeżeli data początkowa wynajmu jest do 24 godz.
Kod Promo pozwala na dodatkową zniżkę od ceny wynajętego samochodu za określone okresy.
Trzeba śledzić na bieżąco kampanie Promo kod na naszej facebook stronie, blogu i poprzez zapisanie się za nasz e-mail biuletyn.
W przypadku większej ilości samochodów na naszej stronie internetowej, gwarantujemy konkretną markę, rocznik, rok produkcji i ekstry. W przypadkach, kiedy nie gwarantuje się określony samochód, proponyjemy podobne samochody tej samej klasy. To znaczy, że dana klasa proponuje kilka samochodów różnych modeli i marek, ale o jednakowych parametrach ( ilość drzwi,skrzynia biegów i inne).
Ubezpieczenie “Odpowiedzialność cywilna”. Standardowo jest włączone ubezpieczenie CDW i TP. Więcej o ubezpieczeniach przeczytaj na naszej stronie z warunkami.
Różnica jest w zależności od kilogramów i wieku dziecka ( do 10 kg, 9-18 kg, 15-36 kg). Zdjęcia różnych rodzajów siedzeń , można obejrzeć na 3 Kroku procesu rezerwacji.
Za każdego dodatkowego kierowcę się płaci, a taksa wynosi 1,50 Euro/dzień – maksymalnie 30 Euro
Można zgłosić, że macie zamiar odwiedzić inne państwo w 3-cim Kroku procesu rezerwacji, a w komentarzu należy określić, jakie to państwo. Niezbędne są następujące dokumenty: zeskanowana kopia prawa jazdy i dowodu osobistego, nie później niż 3 robocze dni przed rozpoczęciem okresu najmu. Dokumenty można wysłać e-mailem lub bezpośrednio przesłać na konto MyTop. Dokumenty te sa potrzebne do sporządzenia pełnomocnictwa lub zielonej karty przy wyjeździe za granicę. Dolicza się jednorazową opłatę administracyjną, w wysokości zależnej od klasy wynajętego samochodu. Wymaga się podwójnej kaucji.
Top Xpress jest usługą Top Rent A Car, która pozwala na szybszą procedurę przy wypożyczaniu samochodu. Można to zrobić wysyłając wcześniej dane z prawa jazdy i dowodu osobistego/paszportu klienta/klientów.Po wypełnieniu Top Xpress , umowa będzie gotowa, kiedy przyjdziecie po odbiór samochodu.
Można wybrać taką opcję Ale w ten sposob jest to tylko zapytanie, a nie rezerwacja. To nie zapewnia otrzymanie samochodu!
Metody płatności są następujące: kartą kredytową albo debetową, przelewem na konto bankowe i PayPal.
Strona internetowa jest chroniona certyfikatem Web Server. Transakcje na stronie są chronione 256-bitowym szyfrowaniem Secure Sockets Layer.
Strona internetowa jest chroniona certyfikatem Web Server. Transakcje na stronie są chronione 256-bitowym szyfrowaniem Secure Sockets Layer.

Po zrobieniu rezerwacji

Automatycznie otrzymuje się e-mail z hasłem konta MyTop. W ciągu 24 godzin po wysłaniu rezerwacji, otrzymuje się i pismo – potwierdzenie z linkiem do Waszego vouchera.
Po potwierdzeniu rezerwacji, wyślemy e-mail potwierdzenie i link do vouchera. Dostęp do niego jest z konta osobistego MyTop.
Wskazane jest przedstawienie wydrukowanego vouchera. Dla ułatwienia, umożliwiamy pobranie pdf vouchera , który można przedstwić bezpośrednio ze smartfonu lub tabletu.
Personalne konto pozwala na zmiany w rezerwacji. Należy wpisać się w My Top i wykorzystać menu Zmiany.
Daty również można zmieniać, ale wskazane jest, żeby to nie było w ostatniej chwili, aby można było liczyć na naszą szybką reakcję.
Nasz Agent będzie na lotnisku z tabelką z logo Top Rent A Car. Zapewnionyjest bezpłatny transfer busem, którym zapewnia dowiezienie za około 1 minutę do naszego biura.
Jest to możliwe za pośrednictwem konta osobistego. Rezerwacja może być anulowana/zmieniona do 72 godzin przed rozpoczęciem okresu wynajmu, bez doliczania opłat. W przypadku anulowania rezerwacji w czasie krótszym niż 72 godziny przed rozpoczęciem okresu wynajmu, dolicza się opłatę w wysokości 15 % od końcowej ceny wynajmu, ale nie mniej niż cena wynajmu samochodu za 1 dzień.
Tak, ale w przypadku anulowania rezerwacji w czasie krótszym niż 72 godziny przed rozpoczęciem okresu wynajmu, dolicza się opłatę w wysokości 15% od końcowej ceny wynajmu, ale nie mniej niż cena wynajmu samochodu za 1 dzień.
Agenci Rent A Car śledzą rozkłady lotów samolotów, ale prosimy o poinformowaniu nas wcześniej o zmianie.

Przy odbiorze samochodu.

Niezbędne są dokumenty: ważne prawo jazdy, paszport lub dowód osobisty. Wskazane jest mieć voucher i kartę kredytową na kaucję.
Zostanie sporządzona umowa wynajmu, Klient otrzymuje kopię umowy.BR Dokonuje się płatności wynajmu i dodatkowych ekstr, jeżeli takie są. Pełna płatność z góry może być zrobiona i przed początkim okresu najmu.BR Można zrobić dodatkowe ubezpieczenia.BR Zostanie zablokowana kaucja z karty kredytowej ( zostanie odblokowana na końcu okresu wynajmu).BR Samochód należy obejrzeć mając na uwadze ewentualne uszkodzeia. Jeżeli są jakieś zarysowania albo inne uszkodzenia zostaną one uwzględnione w umowie.BR
Kaucja stanowi określoną kwotę, którą się zatrymuje przy przekazaniu samochodu. Pieniądze pozostają zablokowane na karcie klienta do końca okresu wynajmu i służą jako zastaw w celu pokrycia kosztów naprawy ewentualnych uszkodzeń ( nie dotyczy w przypadku wykupionego Pełnego ubezpieczenia i protokołu z Policji) albo w przypadku braku paliwa, GPS i innych. Kaucja może być zostawiona i w gotówce, ale tylko za zgodą agenta albo menadżera biura, wtedy kwota się zwiększa o 100%.
Jeżeli klient spóźni się ze zwrotem samochodu bez poinformowania o tym, zostaje mu naliczona opłata. W razie spóźnienia zwrotu samochodu po wygaśnięciu umowy o wynajem bez uprzedzenia, klient zostaje obciążony opłatą, jak następuje: do 4 godzin – za 1 dzień wynajmu; ponad 4 godz. – za 2 dni wynajmu; nad 8 godz. – za 3 dni wynajmu.
Każdy następny kierowca zostaje wpisany do umowy i się płaci taksę 1.50 Euro ( maks. 30 Euro)

W czasie wynajmu

W razie wypadku obowiązkowo należy zadzwonić na telefon do kontaktu, wskazany w umowie o wynajem, jak również na telefon 112, aby poinformować kompetentne organy (Policję).
Za uszkodzenie opony i ramy, może być klient obciążony dodatkowo. Jeżeli klient posiada „Full Protection”, nie zostanie mu naliczona dodatkowa opłata. „Pełną ochronę” uzyskuje się za dodatkową opłatą na życzenie klienta, która go zwalnia od odpowiedzialności w przypadku uszkodzeń opon, felg, przedniej szyby i ramy.
Należy powiadomić nas wcześniej o chęci przedłużenia najmu. Klient zostanie zaproszony do odwiedzenia biura Top Rent A Car, w celu podpisania nowej umowy. W przypadku, gdy nie będzie możliwe przedłużenie najmu konkretnego samochodu, z powodu wejścia w nowy najem, zaproponujemy alternatywny.
Cena za cały okres najmu zostanie skalkulowana według standardowego cennika, za wykorzystany okres + za 3 dni najmu.
Należy natychmiast to zgłosić. Opłata za zgubione dokumenty wynosi: 200 Euro ( włącznie z utratą panelu kasetofonu lub CD). Opłata za zagubione kluczyki wynosi również 200 Euro.

Przy zwrocie samochodu.

Jest to możliwe, ale tylko za wyraźną obopólną zgodą stron. Polityka firmowa zobowiązuje przy zwrocie samochodu , dokonanie przeglądu samochodu z uwagi na uszkodzenia i brak paliwa. Brak kluczyków lub dokumentów podlega uiszczeniu dodatkowej opłaty.
W razie braku odpowiedniego ubezpieczenia i protokołu z Policji, klient odpowiada za uszkodzenia do wielkości kaucji. Zalecamy zakupienie dodatkowego ubezpieczenia „Full Protection”(„ Pełna ochrona”)

Po zakończeniu okresu najmu

W dniu odbioru samochodu, kwota kaucji zostaje zablokowanana (przeautoryzowana) na karcie kredytowej klienta, a nastepnie się odblokowuje ( anulowanie autoryzacji) natychmiast po sprawdzeniu samochodu przy zwrocie.

Po zakończeniu okresu najmu

Przy rezerwacji samochodu on-line. Otrzymuje się nazwę użytkownika i hasło na osobiste konto (My Top). Można założyć konto tutaj.
My Top pozwala na:BR 1. Zbieranie osobistej zniżki za każdą następną rezerwację,BR 2. Przeglądanie swoich rezerwacji,BR 3. Przeglądanie i drukowanie swojego vouchera,BR 4. Wprowadzanie zmian w swoich rezerwacjach,BR 5. Wprowadzenie swoich danych w Top Xpress w celu skrócenia czasu na wypełnianie dokumentów przy wypożyczaniu samochodu (procedura wynajmu się skraca do 15 min.)BR
W ciągu 1 dnia roboczego po wykonaniu rezerwacji, otrzymuje się potwierdzenie z Wydziału Rezerwacji i statut rezerwacji na koncie się zmieni z Oczekiwania na Potwierdzona. Będzie można zobaczyć i wydrukować swój voucher.
Voucher rezerwacyjny daje pełną informację o zarezerwowanych usługach.. Każdy voucher posiada kolejny numer i dane klienta.
1. Należy wejść w My Top swojego profilu,BR 2. Wybrać rezerwację, którą chcecie zmienić i nacisnąć klawisz „Zmiany”,BR 3. Należy opisać zmiany w polu do komentarza,BR 4. Nacisnąć klawisz „Wyślij”. Do 24 godzin przyjdzie odpowiedź po e-mail.BR
1. Należy wejść w My Top swojego profilu, 2. Wybrać rezerwację, którą chcecie anulować i nacisnąć klawisz „Anulowanie”, 3. Należy opisać przyczynę anulowania w polu do komentarzy, 4. Nacisnąć klawisz „Wyślij”.
1. Należy wejść w My Top swojego profilu,BR 2. Wybrać „Ustawienia”BR 3. Wypełnić pola „Obecne hasło”, „Nowe hasło” i „Powtórz”.BR 4. Nacisnąć klawisz „Zapchowaj”. BR
Top Xpress jest usługą , która pozwala na szybszą procedurę przy wypełnianiu dokumentów przy wynajmie samochodu. Zalecamy wypełnić informację na Top Xpress naa 3 Kroku procesu rezerwacji lub w My Top waszego konta). W ten sposób skróci się czas przy wynajmie do 15 min.
Zniżka z Promo Kod jest naliczana niezależnie od osobistej zniżki My Top dla stałego klienta, i zniżki on-line na stronie. Tak skumulowana zniżka może osiągnąć 40 %!
Jeżeli zauważycie różnicę pomiędzy liczbą rezerwacji pokazanych w profilu i rzeczywistą liczbą zrobionych rezerwacji, prosimy o skontaktowanie się z nami.